Hockeykväll för Hellan

E bjöd med mig på hockey i kväll. Det var en match mellan AIK och Huddinge på Hovet. Och sportkunnig som man är, så vet jag ju direkt att det är Allsvenskan det handlar om, och inte Elitserien. Stor skillnad, men lika kul för det. Speciellt som att jag upptäckte att målvakten i AIK är en gammal kompis och lagkamrat till min "storebror" N.

Nu är det ju tydligen som så att AIK är betydligt bättre än Huddinge, och att sistnämnda inte borde ha en chans i världshistorien att vinna. Men det var precis det de gjorde. 5-4 i sudden death. Inte var det många glada miner inne på Hovet, men jag var en av de som gladde sig åt det resultatet. Inte så mycket för att jag håller på Huddinge, utan snarare för att jävlas med E.

Och tro nu inte att jag var helt ointresserad av matchen idag bara för att jag ägnade massa tid åt min Gott&Blandat- påse. Jag har ju sedan mina tidiga tonår varit fascinerad av den sporten. Brukade till och med hänga på"storebror" N till hans hockeyträningar på Zinken, och stå och hänga i ishallen. Och alla landslagsmatcher som sändes på tv var heliga, i synnerhet när det var VM och OS. Även när Småkronorna och femtonåringarna i tv-pucken spelade.

Det var faktiskt en mycket trevlig kväll, och jag tackar E allra ödmjukast för att han bjöd med mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0