Livrädd med stil

Jag har fått ett erbjudande om nytt jobb. Och med tanke på hur jag blivit behandlad på mitt nuvarande jobb under åren är det inte mer än rätt att jag tar det här nya. För jag får positiva vibbar, och jag tror att det kan bli riktigt bra. Och det har ingenting att göra med att det bara är massa killar på avdelningen jag ska jobba på, och att den äldsta är 32 år. Faktiskt. Ingenting.

Men jag är ju som jag är, det vill säga livrädd. Livrädd för allt nytt och livrädd för förändringar. Och det finns mycket som är bra där jag är idag, men så som de har spottat på mig - det är inte ok och det är dags för mig att jag visar det. Jag måste börja se om mitt eget hus. Ekonomisk trygghet är viktigast. Så är det bara.

Jag har i stort sett bestämt mig för att ta det här jobbet, men jag bad om att få fundera på det under helgen. Beslutet behöver få sjunka in lite, så att jag vet att det verkligen är rätt. Men det finns egentligen ingenting att tveka om. Fan vad jag är rädd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0