Luften är rensad och klackarna är leriga

Jag och E tog oss en promenad runt Råstasjön idag. Jag förstår inte varför han inte har visat mig denna plats tidigare. Han pekade även ut lägenheten där han bodde innan han flyttade till sin nuvarande lägenhet. Det kändes som att jag fick ta del av hans barndom och ungdomsår på ett helt annat sätt än tidigare. Jag fick bilder att hålla fast vid.

Det var ett perfekt sätt att spendera en lördag på, även om jag gärna hade bytt ut mina höga klackar mot ett par sköna sneakers. Att vi sedan har rensat luften är en lättnad. Vi har äntligen pratat. Allvar. På riktigt. Och lösningen är väl kanske inte exakt hur jag vill ha det, men det är förmodligen det enda rätta. Vi måste bygga upp något nytt från grunden.


     

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0