Bakverken of the day

Rackarns. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt, det här med kakorna. Sockerkakan gjorde jag precis enligt recept, och det borde inte gå att misslyckas. Men det gjorde jag ändå. Trots att jag tog ut den fem minuter tidigare ur ugnen är den typ bränd och torr. Värdelöst. Havreflarnen trodde jag skulle vara skitenkla, men det visade sig att jag hade missbedömt dem. En plåt blev halvt bränd, och alla flarnen flöt ihop med varandra. Men det kan man ju lösa genom att bara bryta isär dem. Frågan är hur de smakar. Finns ju en risk att det smackar peck.

Det som däremot blev bra till slut är schackrutorna. Jag har inte smakat dem, men de ser riktigt fina ut. Men vi vet ju att utseendet kan vara vilseledande.
Nu står jag i valet och kvalet om jag ska baka något mer. Känns som en bra idé med tanke på att dagens resultat inte blev helt lyckat. Men vad sjuttsingen ska jag göra då?


  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0