Fascination över vampyrer

Idag har filmen Låt den rätte komma in premiär. Det är en filmatisering av John Ajvide Lindqvists hyllade bok, och den har fått extremt bar recensioner. Filmrättigheterna har redan sålts till USA, vilket jag tycker är både kul och samtidigt tråkigt. För trots att jag inte har sett den svenska versionen är jag övertygad om att Let the right one in omöjligen kan hålla samma klass. Remakes brukar ju sällan lyckas lika bra som originalet.

Jag är nästan barnsligt förtjust i allt vad zombie- och vampyrfilmer heter, och en svensk sådan känns väldigt exotiskt. Konstigt ord att använda sig av kanske, speciellt som att den här filmen utspelar sig i Blackeberg i Stockholm, men det görs inte så många svenska vampyrfilmer. Jag måste se den. Så snart som möjligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0