Intervjua mig!

Nästa vecka blir busy. På måndag ska jag på arbetsintervju kl 10:30 på ett litet företag på Strandvägen. Tjänsten är en kombinerad receptionist/ vd- sekreterar- tjänst och företaget sysslar med kapitalförvaltning. Det är ett mindre företag, och så vitt jag har förstått det är de bara 5- 6 anställda, vilket är lite annorlunda jämfört med där jag jobbar nu.
På tisdagen är det dags för ytterligare en arbetsintervju. Då som assistent på försäljningsavdelningen på Lidl:s huvudkontor. Denna intervju är kl 11, vilket är en dum tid även den, då kontoret ligger ute i Huvudsta.

Vad säger man till chefen att man ska göra? Gå till läkaren två dagar i rad? Psykologen? Jag får väl försöka vara på jobbet extra tidigt de dagarna och sedan jobba sent, så att man tar igen den tid man missar. Äta lunch vid skrivbordet när man kommer tillbaka.

Aja, jag är glad att mina inskickade ansökningar ger resultat. För det går itne att vara kvar på ett ställe där de trampar på en hela tiden. Och när man tror att det är slut på trampandet börjar de spotta istället. De behandlar mig som skit, och jag ska fan inte stå ut med det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0