Lönelycka

Den 25:e dagen i månaden har väl sällan varit så efterlängtad i det Nilssonska hushållet som den är just denna månad. Den där jäkla ridningen har ställt till det, och gjort mig fattig. Tror att jag har ett par hundralappar på kontot. Max. Inte mer. Och det överlever man inte länge på. Tur för mig att det var gratis trerättersmiddag igår.

Ska lägga undan pengar det första jag gör nu när septemberlönen materialiseras. Och så ska jag försöka att hålla mig undan affärerna någorlunda den kommande månaden. Lova något kan jag inte göra, men jag kan ju alltid göra ett försök. Jag behöver i vilket fall som helst inte äta nudlar varje dag - om jag inte väljer det själv. Och det gör jag ju ibland.



Kommentarer
Postat av: emma

Hejsan :)

har en tävling jag hoppas du vill delta i :)

http://enlitentax.blogg.se/2008/september/tavling-1.html

2008-09-24 @ 22:40:14
URL: http://enlitentax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0