Turbulent

Det har varit minst sagt turbulent på jobbet de senaste veckorna. Är det inte så att ens favoritkollega säger upp sig, så är det företaget som håller på att gå i konkurs. Ok, nu var det ju inte riktigt så, vi i Europa var aldrig hotade på riktigt. Det är något som media har blåst upp och gjort till sin egen sanning. Men ändå.

Den första punkten, att min kollega lämnar oss, påverkar även mig. Och jag har meddelat min chef att jag vill ha den tjänst som nu blir ledig. Men att det går två veckor utan att man hör något är inget konstigt. Och i¨går pratade min kollega med chefen, och fick ett snorkigt svar tillbaka. Och helt plötsligt kändes det som att jag inte alls kommer att få den tjänsten.

Så idag tog jag mig ett snack med personalchefen (då chefen är sjul), och enligt henne är ingenting bestämt. Absolut ingenting. De har inte ens haft ett möte om det, trots att det har passerat två veckor. Men personalchefen sa att hon har mig i första åtanke på den positionen, men att de måste lösa min andra tjänst innan jag kan hoppa över. Men ingenting är bestämt. Och jag uttryckte min oro för att bli överkörd (fast jag använde inte de exakta orden), och jag hoppas att hon lyssnade på mig.

Det är som sagt mycket turbulent på jobbet. Inte helt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0