Kärleksfull matlagning

Min pojkvän är en av de finaste katterna i stan. Eller i landet. Eller världen, om man så önskar. Igår hade jag glömt att ta med mig en extra matlåda till jobbet (om jag ska sova hos honom tar jag alltid med mig två stycken, så att jag har en till dagen efter också), vilket jag fortfarande inte kan förstå. Om det är något jag brukar komma ihåg så är det mina matlådor.

När jag kom hem till honom igår kväll var han så snäll att han lagade mat åt mig, medans jag tvättade håret. Lax med wokade grönsaker i någon sås. Exotiskt. Och just för att han var så snäll, så känner jag lite dåligt samvete när det blev så att jag och två kollegor åt lunch i Söderhallarna i dag efter att ha varit på nyöppningen av den nya butiken vid Medborgarplatsen. Så den där matlådan står kvar i kylen på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0