Jag ÄR vuxen. JAG bestämmer.



Jag vet precis hur den här dagen skulle se ut om jag fick bestämma. Det kanske låter konstigt, med tanke på att jag är vuxen och då borde kunna bestämma det själv, men det är inte riktigt så det funkar. Tyvärr. Om jag fick bestämma skulle jag göra det här i dag:

- Ge mig ut på en härlig långpromenad med musik i lurarna som enda sällskap.
- Städa, för det är välbehövligt. Likaså diska.
- Packa upp resväskan. Har inte orkat göra det än.
- Besöka mataffären och köpa något som jag kan äta till middag. Egentligen borde jag åka och storhandla, men det får bli någon annan dag.
- Åka hem till Karin på inflyttningsfest. Men det är senare i kväll, och räknas nästan inte.

Dessvärre kommer jag inte ens att få hälften av dessa saker avklarade i dag. För det är inte jag som bestämmer, det är min kropp. Och den orkar knappt resa sig ur soffan och klä på sig. Oftast är det min kropp som vinner en argumentation om vad jag bör göra, och då blir det tyvärr inte så mycket gjort. Men det kanske är dags att börja stå upp för sig själv, och skita i vad kroppen säger. För, som sagt, jag är ju vuxen och fattar egna beslut. Nu jäklar ska det bockas av på listan.

Kommentarer
Postat av: knivlisa

Tack tack ;)

2009-08-28 @ 13:58:46
URL: http://knivlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0