Sanningen om att packa



Jag har under många år försökt smälla i mig själv att jag tycker att det är roligt att packa. Men here's a newsflash for me: Det är det inte! Jag står alltid och velar och rycker i vartenda klädesplagg jag har i garderoben, innan jag beslutar mig för att allting måste med. Sedan inser jag att det är max 20 kg inklusive handbagage som gäller, och då kommer ångesten krypande. Vad ska jag ta med och vad får stanna hemma?

Det spelar dessutom ingen roll hur noggrannt man går igenom allting, och kontrollerar att man har med sig allt som man vill ha med - man kan ge sig fan på att man glömmer någonting viktigt hemma. Att skriva listor hjälper sällan, inte mig i alla fall. Jag kan bara hoppas att jag har huvudet med mig tillräckligt mycket för att få med mig allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0