Nödvändigt?

Det kom ett brev från min bank.

"Ditt ID- kort är nu färdigt för avhämtning.
Var snäll ta med kvittot."


Vad fan. Hur ska jag veta var kvittohelvetet är? Det är för sjuttsingen tre veckor sedan jag beställde det där jäkla ID- kortet, och jag minns inte var jag lagt kvittot. Bestämmelsen verkar ju dessutom vara sådan att man betalar för skiten när man beställer det, och därmed borde jag inte behöva visa upp någon form av bevis på att detta faktiskt är gjort. För övrigt kan jag tycka att de ju faktiskt ser att det är jag på bilden, plus att jag kan ta med mig annan giltig legitimation, aka passet, för att styrka att jag är jag och inte någon annan som inte är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0