Hitta alternativ



I morgon när jag åker till jobbet kommer det garanterat att uppstå vissa problem. Från och med nu och fyra månader framåt är nämlilgen tunnelbanans blå linje avstängd mellan Kungsträdgården och Rådhuset, på grund av bygget av den nya Citybanan. Jag måste därför hitta en alternativ resväg till jobbet.

Jag tror att det absolut smidigaste är att byta till grön linje vid Slussen och till blå linje vid Fridhemsplan. Det blir meckigt, och jag är lite osäker på när jag måste åka hemifrån på morgonen för att hinna, men jag antar att det ger sig efter några dagar. Tillråga på allt går tågen enligt sommartabell från och med i morgon, vilket inte direkt hjälper. Men det är väl bara att hacka i sig att läget är som det är, och att jag förmodligen måste åka hemifrån tidigare än vanligt. Förhoppningsvis håller de sig till dessa fyra månader, men sådant brukar ju dra ut på tiden. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0