Vårsalongen



För första gången på fem år besökte jag igår Vårsalongen på Liljevalchs. Anledningen till det är att min vän Henning har fått med en av sina tavlor på utställningen, och något sådant får man ju inte missa.
Det fanns mycket fint att titta på, och jag imponerades i synnerhet av blyertsteckningarna. Jäklar, vilket tålamod man måste ha för att orka teckna så bra med en sketen blyertspenna. Det fanns också mycket som var mindre fint. Kanske är det så att jag har svårt att förstå mig på vissa konstverk. Förmodligen. Det fanns också sådant som bara var konstigt. Som sig bör på konstutställning.

Här är Henning med sin tavla.




Sådant som jag tyckte om:

     

     

     

     

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0