Eldprovet



Jag var på fest igår. En fest som jag aldrig trodde att jag skulle vara med på, men eftersom livet har slumpat sig väldigt konstigt det här året så blev det så ändå. Jag var lite orolig för att det skulle känans extremt konstigt och obekvämt, men det visade sig att jag oroade mig i onödan.

Konstigt nog kändes det som att jag var där för inte alls så längesedan. Inte alls så många år som det faktiskt är. Det såg annorlunda ut, var annorlunda möblerat. Men annars var känslan någorlunda densamma. Bortsett från att jag inte kände på samma sätt som förut. Jag har gått vidare. Och det var skönt att verkligen få den bekräftelsen. För det här var eldprovet.

Det var väldigt kul att träffa alla gamla människor igen, som jag inte har träffat på flera år. Inte mycket hade förändrats, bortsett från att några hade flyttat ihop och andra hade skaffat flickvän. Andra levde precis som de gjorde då.

Jag är glad att jag gick. Och jag är glad att det kändes precis så som jag önskade att det skulle kännas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0