The trick som fixar the biff



Jag har ju som bekant haft lite problem med att hålla mig vaken och alert på lektionerna. Framför allt under grammatiklektionerna, men vem kan blama mig för det? Grammatik är inte riktigt min grej, och jag har sedan länge insett att jag aldrig kommer att få in i ryggmärgen när man ska använda vilket kasus och vilka verb som styr dativ.

Men i dag kändej ag att det var dags att ta i med hårdhandskarna, och jaga bort den där tröttheten. Så jag köpte en gigantisk latte nere på cafét på hörnet. Och den satt där den skulle. Inte en tillstymmelse till att bli kidnappad av John Blund. Sedan gick väl inte själva grammatiken så himla mycket bättre, men jag höll mig åtminstone vaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0