Sista gången för i år



I dag var jag i stallet för sista gången i år. Lite vemodigt, men så är det ju alltid den här tiden på året. Det är några veckors uppehåll, då hästarna får vila upp sig lite. Tråkigt nog hade vi teori på dagens lektion, vilket innebar att sitta i teorisalen och lyssna på min ridlärare när han gick igenom alla olika tygeltag som finns och när man använder dem. Med andra ord ingen ridning, och det i sin tur innebär att riduppehållet omfattar tre helger. Totalt fyra veckor utan att sitta påhästryggen. Tråkigare än tråkigast.

Men å andra sidan får jag glädja mig åt att förra veckans lektion gick ganska så bra. Jag hade Exxon (som syns på bild här ovanför), och vi lyckades lyssna på varandra så bra att nästan hela lektionen flöt på precis så som man önskar att det ska göra. Ett perfekt sätt att avsluta en termin på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0