(Du är så) Yeah Yeah Wow Wow

1999 var det Martin som gällde. Jag var redan väldigt förtjust i honom sedan tidigare (redan när Rymdraket släpptes blev jag såld) och efter Melodifestivalen befäste han sin position som min favorit. Det spelar inte så stor roll att hans låtar ofta är lite banala, de är trallvänliga och sätter sig direkt. Och så är han ju dessutom väldigt söt.

Nu, några år senare, är han inte bara musiker utan även författare. Jag har läst hans bok Hej! Mitt namn var Elton Persson, och jag tyckte om den. Martin själv har poängterat att detta inte är en självbiografi om hans och Dilbas äktenskap, även om allting pekar på att det faktiskt är så. Jag väljer att tro på att mycket är hämtat från verkligheten, men att resten är uppdiktat och ren fantasi. Men oavsett vilket, så är det en bok som helt klart är läsvärd, så om du snubblar över den - tveka inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0