Östermalmsmorden



Jag tänkte passa på och rekommendera en bok. Som bekant är jag ju väldigt förtjust i kriminalromaner - i synnerhet svenska sådana. Nu har jag hittat en ny författare, vars böcker jag kommer att kasta mig över i framtiden. Hans namn är Lars Bill Lundholm.

Östermalmsmorden handlar om polisen Axel Hake, som får leda utredningen om mordet på överklasstjejen Cathrine Haldeman- Spegel. Jag brukar alltid försöka roa mig med att själv klura ut vem som är mördaren, men det var väldigt svårt i det här fallet, då det är så många av karaktärerna som skulle kunna vara skyldiga. Och det faktum att jag inte lyckades lista ut gåtans lösning förrän strax innan författaren själv avslöjade den, höjer betyget avsevärt. Inte för att det behövdes, men det är ju alltid roligare om man inte lyckas lista ut slutet redan tidigt i boken.

Mitt uppdrag nu blir att införskaffa de övriga böcker som författare Lundholm har skrivit. Jag är väldigt nyfiken på vad Södermalmsmorden och Kungsholmsmorden har att ge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0