En dag på Skansen

Igår gjorde jag och pojkvännen ett besök på Skansen, ett av mina favoritställen i Stockholm. Det är ett måste på sommaren.



Det bästa sättet att ta sig ut till Djurgården är att åka Djurgårdsfärjan. Har man ett SL- kort kostar det dessutom gratis. Perfekt.



Alex hittade cyklar utanför den mekaniska verkstaden.



Vad jag gömde mig för var lite oklart. Men något läskigt måste ju ha funnits där, det var trots allt en mekanisk verkstad...



Het pojkvän med leksaker.



Nej, det var inte snö som låg utanför glashyttan. Det var krossat glas.



Jag föreslog att vi skulle skaffa oss en sån här kärra, som Alex kan köra runt mig på. Det förslaget var inte så uppskattat.



Oops...



Vi gjorde ett besök i bageriet...



... där vi köpte varsin nybakad bulle.



Inne i Konsumbutiken kunde man köpa knäckebröd i gammeldags förpackningar.



Det blev ingen ponnyridning för min del, så jag red på håriga får i lekparken istället.



Och när dalahästen uppenbarade sig, passade jag på att ta mig en tur på. Innan andra ungar ville rida...



Även grisarna hade en trevlig dag.



Kor som betar vid fäboden, något av det somrigaste som finns.



Kaninerna på Lill- Skansen är en favorit.



Älgkalvarna var födda i maj, men hade redan hunnit växa till sig en hel del.



Björnarna bjöd på show. Den här hade en fisk, som han satt och sög på.



Syskon bråkar ibland, även om de är björnar.



Det är viktigt med stretching.



Alex bjuckade på glass, som smakade lite som himlen.



Babianungarna var extremt söta.



Vi gömde oss i regnskogen, och hittade apor som sprang i träden över våra huvuden.



Sedan tog vi Djurgårdsfärjan tillbaka till Slussen. En alldeles perfekt start på semestern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0