Borde, men gör inte



Egentligen borde jag städa och fixa här hemma i lägenheten i dag. Det är inte världens roligaste ställe att befinna sig på just nu. Men helst hade jag velat ge mig ut på en liten joggingtur (jag vet, det har jag väl aldrig velat förut?!). Har så mycket energi som jag måste få utlopp för. Men jag har inte riktigt några bra kläder som lämpar sig för sådana aktiviteter när det är så kallt ute som det är. Måste nog införskaffa mig någon bra jacka som man kan använda om man får för sig att ge sig ut och springa fler gånger.

Så. Jag sitter helt enkelt fast i soffan, och kan inte bestämma mig för hur jag ska ha det. Jag vet ju att städningen borde prioriteras framför allt annat, men jag ska bara motivera mig själv att det är det absolut roligaste man kan göra en söndageftermiddag. Tips på hur man kan göra det lite roligare mottages tacksamt. Typ att man kan låtsas att hela kungafamiljen ska komma på besök, och att det då måste vara skinande rent, eller att dammtorka bränner mer kalorier än om man skulle springa ett maratonlopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0