Helena lagar mat



Söndagar är fixa matlåde- dagar i det Nilssonska hushållet. Då lagar jag lunch till kommande vecka. Jag har inga problem att äta samma rätt varje dag, och ser därför till att laga tillräckligt mycket så att det räcker hela veckan. Lika bra att få det avklarat, så slipper jag stå och laga mat mitt i veckan (det är sällan jag lagar "riktig" mat när jag kommer hem från jobbet om kvällarna).

I kväll testade jag ett nytt recept som jag hittat. Kassler, paprika, purjolök, lök, vitlök och champinjoner stektes på, och lades i en ugnssäker form. Sedan blandade jag matlagningsgrädde och creme fraiche, och hällde över. In i ugnen i tjugo minuter, sedan hällde jag på riven ost och skjutsade in formen i ugnen i ytterligare en kvart.

Jag borde ha haft lite mer vitlök i, men det blev helt ok ändå. Det ska nog funka att äta som lunch i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0