Lena Nyman, en av de bästa



Lena Nyman finns inte längre i livet. Hon avled i natt, och fick bara bli 66 år gammal. Egentligen trodde jag att hon var äldre än så, för hon har alltid funnits där. Det började med Ronja Rövardotter, och det är som Lovis jag kommer att minnas henne bäst. Denna häftiga mamma som inte har något problem med att hennes enda dotter ger sig ut i skogen alldeles ensam på lite farligheter. Hennes säregna röst som sjunger Vargasången så fint att jag får gåshud.

Det är sorgligt att en av våra största svenska skådespelerskor har gått ur tiden, och i synnerhet vid så unga år. Men med tanke på att hon varit sjuk under en lång tid, hoppas jag att hon har det bättre nu. 

Finaste Lena. Tack för allt du gett oss. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0