De senaste dagarna

Min fina pojkvän har ändrat Windows på sin dator, så nu kan jag blogga igen. Tack baby!

Tänkte klämma ihop vad jag har haft för mig de senaste dagarna. I söndags åkte jag och Alex in till Östermalm. Vi tänkte promenera runt och upptäcka stadsdelen som vi annars i stort sett aldrig besöker, men regnet gjorde detta näst intill omöjligt. Det var inte så mycket det som kom från ovan som var problemet, utan snarare alla vattenpölar på marken. Det gick ju för sjuttsingen inteatt gå rakt, man fick gå fram och tillbaka och snett och vint och hoppa över. Konstant. Så vi satte oss på ett café istället. Betydligt mysigare.




I måndags var det träningsdags igen, efter ett uppehåll sedan jul. Dumma segdragna sjukdom som har förstört så för mig. Har tappat i stort sett allt som jag byggt upp, vilket inte var så kul att upptäcka. Bara att börja om från början igen.

I tisdags mötte jag upp Marielle i stan för en trevlig middag på Vapiano. Man blir aldrig besviken på maten där, och även sällskapet var ju synnerligen trevligt. Har inte träffat henne på evigheter, så det fanns en del saker att skvallra om. Men det kändes lite konstigt när vi skulle åka hem. Hon åkte inte längre åt samma håll som mig, utan åt helt andra hållet. Så är det när man inte längre är grannar.



Igår ägnade jag lite tid till att dansa på dansmattan. Orkade inte släpa mig till gymmet, så tänkte att lite dans ändå skulle ge mig lite träning. Och visst, det blev lite jobbigt efter ett tag, men det gick inte på långa vägar att jämföra med löpbandet. Det får med andra ord bli ett komplement till gymmet, inte en ersättare.

Och idag är det bara tvättstugan som gäller. Så jäkla tråkigt. Hade mycket hellre gjort nästan vad som helst annat. Men det kan jag förhoppningsvis göra i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0