Skansen

Varje sommar bör man gå på Skansen åtminstone en gång (fler om man gillar allsångskvällarna). För det finns nästan inget härligare ställe än Skansen i Stockholm. Igår gjorde jag och Alex vårt årliga besök där, och det var galet mysigt. Bortsett från att jag blev nafsad i fingrarna av en kanadagås när jag matade den med rånet från en glasstrut, blev jagad av gåsens polare när de insåg att det delades ut mat, och klev i en rejält tilltagen bajskorv som någon av dem planterat på gräsmattan.



Vi tänkte åka häst och vagn, men det blev inte av.



De söta små fåren kom springande när jag lockade på dem.



De höll på att göra rent sälarnas bassänger och fylla på med nytt vatten. Sälarna låg på botten av bassängen i den lilla pölen vatten som hade hunnit bildas.



De var väldigt söta, men det bråkades och frästes en hel del.



Nere hos renarna dracks det vatten.



Skogens konung låg och vilade.



Hos den vanligtvis så skygga järven var det full aktivitet. Jag räknade till totalt tre djur, som alla sprang omkring och lekte och busade och badade.



I 1700- talsherrgården bjöds det på konsert med tidsenlig musik.



Jag åt en glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0