Red Riding Hood



Igår tog jag och Alex oss äntligen tid att se Red Riding Hood. Jag har ju velat se den ända sedan den gick upp på bio, så det var verkligen på tiden. Innan jag läste recensionerna var mina förhoppningar skyhöga, men sedan mattades de av något när mottagandet från kritikerna blev svalt. Erfarenheten säger att man inte ska lyssna så mycket på vad filmkritikerna tycker och tänker, men det är samtidigt svårt att inte påverkas.

I vilket fall som helst så såg vi filmen, och jag blev lite besviken. Det var en helt ok film, och jag tycker om idén att vargen är en varulv. Men även om den var välgjord så kändes det som att någonting saknades. Spänningsmomentet, att inte veta vem det var som var vargen, fanns där men det räckte inte hela vägen fram. Tyvärr. Alex jämförde den med Twilight (som han för övrigt inte har sett) och tyckte att det var en riktig chick flick, och jag är beredd att hålla med. Och precis som Twilight nådde inte den här filmen upp till mina förväntningar. Godkänt, men inte mer än så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0