En till fiende

Jag hatar småkryp och insekter. I synnerhet getingar, spindlar och fästingar, men jag försöker även undvika myror, skalbaggar och andra sorters kryp. Det är på den nivån att jag drar mig för att gå barfota om sommaren, gå på annat än upptrampade stigar i skogen, och om jag skulle befinna mig i skogen spanar jag konstant efter äckliga insekter att undvika. Jag är mer rädd för att en spindel ska krypa på mig än att jag skulle stöta på en varg. Jag älskar naturen, och jag önskar verkligen att jag kunde sluta vara så mesig, men asfaltsbarnet inom mig har vuxit sig ganska stort under mina 26 levnadsår.

Att då läsa den här artikeln var nog inte så bra. En fluga som misstagit en kvinnas öga för en älgnäsborre, och sprutat in massa larver i det. Jag är vanligtvis inte äckelmagad, men det här får min mage att vilja vända sig ut och in. Så jäkla vidrigt! Nu kommer jag att vara vaksam på varenda liten fluga i min närhet, ingen ska få surra runt mitt ansikte. Och skulle de mot förmodan göra det, så får jag inte glömma att knipa ihop ögonen så hårt det bara går. För jag vill inte behöva plocka ut små vita larver med tops.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0