Glasburen gjorde succé



Glasburen gick sönder som planerat och Eric Saade ropades som sista artist ut till att ha gått vidare till Eurovisionfinalen på lördag. Så jäkla elakt att vänta med honom till sist, jag höll på att skita på mig av nervositet. För det spelar inte någon roll hur bra låt man har, den europeiska befolkningen kan rösta precis hur som helst. Titta bara på Moldavien, de uppträdde precis före Saade med ett riktigt skitbidrag, och de gick vidare. En bra låt och ett bra framträdande är inga garantier.

Men nu blir åtminstone lördagens tävling lite roligare. Inte heller där hyser jag några stora förhoppningar om underverk, även om jag tycker att vår låt är på topp 5. Kanske till och med topp 3. Jag har inte varit jätteaktiv i mitt lyssnande, och således får en riktig utvärdering ske på lördag. Men det ska oavsett bli roligt att faktiskt kunna heja fram vårt svenska bidrag mot seger det här året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0