Jag har en plan för dagen



Det är härligt att det är fredag, och det är härligt att det är fint väder. Det är mindre härligt att i natt vaknade fler gånger än vad jag orkade räkna till, och att jag nu inte är så utvilad som jag trodde att jag skulle vara med tanke på att jag gick och la mig lite tidigare än vad jag gjort tidigare under veckan. Dels var katten boven i dramat, och hon väckte mig några gånger genom att stå och skrika. Anledningen till hennes konsert är fortfarande oklar, men hon verkade bli nöjd när jag klappade henne lite. Orättvist dock att hon får vara hemma och sova hela dagen, medans jag måste jobba oavsett hur trött jag är.

Annars då? Jo, tackar som frågar. I dag blir det full fart framåt efter jobbet. På listan står:

- Ta en sväng förbi Lagerhaus och köpa glas.
- Kanske köpa med mig en chai latte från Wayne´s, som ligger inhyst i Lagerhaus lokaler. Vore ju dumt att skippa det när man ändå är där.
- Handla mat till morgondagens middag.
- Förhoppningsvis städa i alla fall litegrann. Annars får detta ske i morgon (när det egentligen inte finns tid).
- Om vädret håller i sig, och tiden räcker till, se Säkert! på Gröna Lund i kväll.
- Om det blir konsert- köpa Gröna Kortet. Det kommer jag att tjäna på, för jag tänker gå på åtminstone en till konsert där i sommar, och då har jag sparat in inträdet för åtminstone en av dem.
- Pussa och krama min karl. Har knappt sett röken på honom den senaste veckan, och mitt hjärta är lite ledset för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0