Lägesrapport



- Försov mig i morse, och vaknade inte förrän kl 07:15. Vilket är den tid då jag senast bör gå hemifrån för att vara säker på att hinna till jobbet i tid. Men vid sådana tillfällen är det bra att vara en person som har stressen i blodet, för mycket mer än tio minuter tog det mig inte innan jag var utanför dörren och på språng mot tunnelbanan. 08:06 var jag framme på kontoret.

- Jag har massa saker som ligger högst upp på prioriteringslistan på jobbet. Inga av de sakerna är roliga. I synnerhet inte att översätta massa tyska till svenska, och det skulle helst ha varit klart igår. Jag får helt enkelt lägga på en rem.

- Alex sov inte hos mig i natt, och han kommer inte att göra det natten som kommer heller. Det känns vansinnigt tomt utan honom. Saknar hans sällskap. Han är mitt bästa sällskap.

- Tisdagar är ofta tvättdagar, och så även i dag. Jag ser verkligen inte fram emot att behöva springa upp och ner till tvättstugan hela kvällen. Roligare saker finns ju att göra, men inte för mig i kväll. Tur att det är Desperate- kväll, då är man åtminstone garanterad något bra. Fast å andra sidan missade ju jag förra avsnittet, så risken finns väl att jag inte riktigt hänger med.

- Jag vill verkligen få tid att ge mig ut och springa lite i dag också. Någon gång efter kl 20, när solen börjat sänka sig och det inte längre är så varmt. Kylan är min vän i de lägena.

. Farmor gör den godaste av svampstuvningar, och nu har jag fått hem lite av den varan. Det får bli min middag. Detta innebär naturligtvis att jag nästan inte kan vänta på att få gå hem för dagen, och kasta mig över den där svampstuvningen. Tiden kan inte gå fort nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0