Leta lägenhet



Vi ska titta på en lägenhet i kväll. Den ligger i Älvsjö, och är i mina ögon egentligen lite för dyr och felplacerad. Men vi tittar på den i alla fall, för vi behöver en större lägenhet. Vem vet, kanske tycker vi om den, och kanske går bytet igenom.

Om Alex fick bestämma helt själv, skulle han helst vilja på här. I Marievik (tror jag det heter). Mitt emot Tantolunden, på Liljeholmssidan av vattnet. Han fantiserar om hur lägenheten ska se ut och hur stor terrassen ska vara. Men det är långt ifrån gratis att bo där. Och då bor jag hellre i en lägeneht där det känns som att man får något för pengarna. Helst vid en trevlig tunnelbanestation i söderort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0