Dejt med pojkvännen

Den där trerättersmiddagen på Djurgårdsbrunns Wärdshus är nu avklarad, och både jag och Alex är mätta och belåtna. Mycket mat blev det. Och restaurangen var supermysig, även om jag inte var så förtjust i att den låg så vansinnigt avlägset. Bussarna hem gick bara en gång i halvtimmen, så det gällde att ha koll på när man ville gå hem.



Först serverades vi varsitt glas bubbel.



Nu ser man kanske inte förrätten så bra, men den bestod i alla fall av svampsoppa.



Till varmrätt fick vi oxfilé med hasselbackspotatis och bearnaisesås, och så lite grönsaker. Jag var dock redan mätt efter soppan och ett litet bröd (som sagt, dumt att äta thaimat till lunch), så det blev bara en ynka potatis för min del, och tomaterna lät jag bli helt. Men gott var det.



Nougatpannacotta med kanelkokta äpplen, maräng och browniesmulor utgjorde desserten. Mums!



Jag hoppade över kaffet, men såg till att äta upp den lilla pralinen som serverades till kaffet och knöt ihop hela måltiden. Det krävdes lite övertalning av magen för att lyckas trycka ner den, men det var det värt. Så gott!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Underbart med restaurangbesök =) längesedan jag var på et...ja förutom McDonalds då ;)

2011-11-13 @ 01:34:05
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0