En solig dag i november



Ny vecka. Men inget nytt att komma med. Jag är som vanligt måndagstrött och önskar att helgen vore en dag längre. Mörkret börjar bli rätt påfrestande nu, och det är jobbigt att gå till jobbet när det är mörkt ute och sedan gå hem när mörkret återigen har fallit. De där få soltimmarna mitt på dagen får man inte ta del av mer än genom fönstret, och det sätter sig faktiskt lite på psyket. Jag är mycket gladare om sommaren.

Dessutom verkar måndagar ha blivit min nya tvättdag. Varannan vecka blir det spring mellan lägenheten och tvättstugan och av någon anledning är det sedan några månader tillbaka alltid på måndagar. Inget jag är peppad för i dag, men Alex har för en gångs skull inte lyckats boka in någon annan aktivitet när det är dags att tvätta, så han har lovat att vara en duktig pojkvän och hjälpa till. Städa har han också sagt att han ska göra, så jag får väl ge honom en hjälpande hand med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0