De kommande timmarna...



Lördagen är igångkickad, och jag har sedan jag vaknade hunnit med en vända till stallet, duschat och tvättat håret och ätit tallrik yoghurt med müsli. Nu har jag fem timmar på mig innan Marielle och Helene kommer över på middag och lite förkrök innan vi tar på oss dansskorna och ger oss ut i Stockholmsnatten. Fick jag välja skulle jag ägna dessa fem timmar åt att sitta framför datorn, men sådant hinns inte med. För i dag är det stressigt.

Allt jag ska hinna med innan gästerna dyker upp:

Plocka undan alla saker som ligger på ställen där de inte ska ligga. Det vill säga framme i offentligheten.
Dammtorka överallt.
Dammsuga.
Gå till affären och handla.
Baka massa saker till morgondagens födelsedagsfika.
Diska undan efter allt bakande.
Laga middag till i kväll (det är dock inte katastrof om jag inte hinner bli klar innan kl 19).
Sminka mig.
Fixa håret. Funderar på att testa en ny frisyr, men inser samtidigt att det är vansinnigt korkat att inte ha testkört den en gång innan för att se om det skulle kunna bli bra. Värdelöst att lägga ner massa tid på något som inte blir bra, och så kör man på utsläppt eller en tofs istället.
Bestämma vad jag ska ha på mig. Kjol? Byxor? Klänning? Bara det inte blir samma som jag alltid har...

Ok, nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0