Mitt gigantiska huvud



Provade en mössa igår. Nu handlar inte det här inlägget huruvida jag skulle köpa den eller inte (för även om jag hade velat köpa den hade Alex sagt blankt nej). Nej, istället handlar det om mitt abnormt stora huvud. För så måste det vara. Det var one size på mössan, och jag fick slita och dra för att få ner den över huvudet. Och det är inte första gången jag har behövt utkämpa en kamp för att få på mig huvudbonader (inklusive diadem, som jag inte kan ha någon längre tid innan det börjar strama och göra ont). Den enda rimliga förklaringen jag kan hitta är att mitt huvud är större än det genomsnittliga huvudet. Hej komplex.

Mössor med stretch är lösningen. Synd bara att töjbara mössor oftast är groteskt fula. Åtminstone på mig, och jag är inte så sugen på att se ut som en ollonskalle. Lösningen blir då att jag får frysa om huvudet istället. Och det känns ju inte heller som världens bästa idé. Kanske får jag göra som jag gjorde i tonåren- sticka en egen mössa? Den jag gjorde då blev i och för sig inte någon superhit, ska se om jag inte kan leta fram den ur gömmorna och visa er. Nej. Frysa om huvudet it is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0