När saker inte går som jag vill



Ungefär så här känner jag mig just nu. Inte så konstigt när saker inte fungerar och människor inte gör som jag ber dem. Om jag i förra veckan bad om att få någonting mailat till mig senast i dag på morgonen kan man ju tycka att jag borde ha det i min inbox för längesen. Men nej. Och att jag förra veckan ringde och meddelade en butik att de skulle få besök i dag kl 9, och i dag så vet ingen i butiken om detta och det där besöket som redan är på plats får snällt åka därifrån och boka in ett nytt möte, för de har inte tid med henne. Ja, det gör mig bara vansinnigt arg och irriterad. Jag har inte tid med sådant nu, mitt schema är pressat som det är.


Men det finns saker som är bra också. För att bli på bättre humör ska jag nu lista dessa.

- Linda var nere på inköp och fick med sig choklad upp. Hon var snäll och delade med sig, och choklad gör mig alltid lite gladare.
- Halva måndagen har passerat. Om andra halvan av arbetsdagen går lika fort innebär det att jag snart får gå hem.
- Jag och Alex ska äta resten av den där dyra köttbiten som han köpte till middag i kväll. Ingen yoghurt- middag i dag, inte!
- Jag har bara ett avsnitt kvar på första säsongen av Dollhouse. Det ska jag se i kväll. Och sedan ska jag omgående börja titta på säsong två.


Kommentarer
Postat av: Fraj

Haha helt rätt, det gäller att behålla fokus på rätt saker ;)

2011-09-12 @ 15:09:46
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0