Restaurangbesök en måndag

Etersom Alex fyller år i morgon var vi ute och åt middag på Järntorgspumpen i Gamla Stan i dag (för i morgon blir det födelsedagsmiddag hos hans föräldrar). Det var en mysig liten restaurang, med god mat. Jag kan tänka mig att det sommartid är väldigt mycket turister där, men den kändes ändå inte så turistig som vissa andra restauranger i Gamla Stan gör. Vi hade i alla fall ett mycket trevligt besök, även om jag hade rejält ont i magen när vi gick därifrån. Men det är som det brukar vara...

Jag råkade glömma kameran hemma, men dessa kassa mobilbilder lyckades jag i alla fall trycka av.



Bästa sällskapet.



Jag åt oxfilé med någon sorts spenat och potatisgratäng (som gärna hade fått vara lite krämigare). Det var gott.



Eftersom Alex tänkte ta en efterrätt trillade jag också dit. Varm chokladkaka med hallon och grädde. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0