The Resident



Mitt lilla filmmarathon fortsätter. Nu har jag sett The Resident med Hilary Swank och Jeffrey Dean Morgan i huvudrollerna.

Juliet har nyligen brutit upp med sin pojkvän och lyckas hitta en fantastisk lägenhet att hyra. Men snart märker hon att någonting inte står rätt till med lägenheten och hon misstänker att någon annan har tillgång till den. Vad hon inte räknat med är att denna någon är hennes hyresvärd, som är besatt av henne och tar varje chans han får att spionera på henne.

Jag gillar sådana här manus, men det är inte alltid som slutresultatet blir så bra. Det här är ett sådant exempel. The Resident är en väldigt förutsägbar film med klichéerna uppradade och lätta att genomskåda. Tråkigt, eftersom jag gillar både Hilary Swank och Jeffrey Dean Morgan. Och när trailern utlovar spänning, ger filmen knappt någon spänning överhuvudtaget. Jag trodde att jag skulle sitta och bita på naglarna med bultande hjärta, men tji fick jag. Vill man se en thriller ska man se någonting annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0