Ett Hundra Ett

Igår var jag och Kärleken på dejt. Vi testade en restaurang som vi inte varit på innan- Ett Hundra Ett på Birger Jarlsgatan 101. Jag tycker ju om ställen där jag vet vad jag får men samtidigt är det kul att testa på nytt, även om den där nojan över att kanske inte bli nöjd alltid är överhängande. Superfjantigt, jag vet, men tyvärr är det så jag funkar. Det gamla vanliga är tryggast. Det är därför jag alltid bestället calzone om jag ska äta pizza på en pizzeria jag inte besökt tidigare. För det är betydligt svårare att misslyckas med en calzone än med valfri annan pizza.

I alla fall. Tillbaka till restaurang Ett Hundra Ett. Snacka om att INTE bli besviken. Vilken fantastisk liten pärla! Maten var gudomligt god, stämningen intim och mysig och riktigt trevliga servitörer. Dessutom var det kocken som kom ut med maten och presenterade vad det var för oss. Och kocken var tydligen med i kocklandslaget. Jag kan varmt rekommendera restaurang Ett Hundra Ett. Dit tänker jag gå igen.



Det är en liten restaurang med mycket myskänsla.



Alex åt rådjur med svamprisotto till förrätt.



Jag åt en syrlig rödbetssoppa med vispad creme fraiche.



Till varmrätt åt i båda oxfilé med någon sorts tryffelpotatispuré. Så gott att jag nästan dog.



Alex åt creme brulee till dessert medans jag knappt orkade trycka i mig en liten tryffel. Sedan var jag så mätt, så mätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0