Bearnaisesås



Alex har under nästan hela vårt förhållande mobbat mig för min förkärlek till bearnaisesås. Om middagen hemma består av en köttbit vill jag ha bearnaisesås till. Går vi ut på restaurang är det nästan säkert att jag beställer en köttbit med bearnaisesås. Och om just den köttbiten serveras med en annan sås frågar jag om jag inte kan få bea istället.

Alex har sedan länge tröttnat och efterlyser alltid någon annan sås. Jag säger alltid att självklart kan han få en annan sås, men då blir det två såser för jag ska ha min bearnaise i alla fall. Och så slutar det med att det bara blir en sås- den jag vill ha. Men då har jag åtminstone erbjudit mig att göra en annan sås till honom, och motsätter han sig det så är det inte mitt fel.

På ett sätt förstår jag honom, men samtidigt så vill jag ju äta det jag tycker är godast. I synnerhet om man går på restaurang och betalar dyra pengar. Då byter jag hellre ut rödvinssåsen mot det bättre alternativet, och är nöjdare med maten.

Och det var så skönt att läsa artikeln ovan. Jag är inte ensam om det här med bearnaisesåsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0