Det där hästintresset

Hittade massa gamla bilder när jag rensade i helgen. Tänkte dela med mig av dessa, och vi börjar med beviset på att jag alltid har varit en hästtjej.



Här var jag inte ens fem år. Bilden är tagen på midsommarafton i Härkeberga, en bit från Enköping. Farmor och farfar hade sitt lantställe i närheten, och vi brukade åka dit och dansa runt midsommarstången. Där fanns även möjlighet att rida en kort tur eller åka häst och vagn. Jag tjatade självklart till mig att få göra både och, trots att köerna var milslånga (kändes det som då i alla fall). Nu är bilden lite dålig, men man kan ändå se hur lycklig jag var över att få sitta på den där hästen.



Den här bilden tror jag är tagen i Gysinge. Jag har små minnesfragment från den stunden också, den där lyckan av att först upptäcka hästen och att sedan få sitta på den.



Och så fick jag äntligen börja på ridskola. Här har vi varit ute i skogen. Den lilla shettisen heter Tom, och han slängde av mig ett par gånger, vill jag minnas. Tur att det inte var så hög fallhöjd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0