Domino igen



Hemkommen från stallet, där jag hade nöjet att rida Domino för tredje lördagen i rad. I dag gick det dock inte så bra osm det har gjort tidigare, och delvis hade det nog att göra med övningen. Snabba övergångar mellan trav ocg galopp där man inte riktigt hann landa i den nya gångarten innan det var dags att övergå till den andra. Men det är bara mitt fel, och inget jag kan lasta hästen för. Han vill ju gärna vara till lags och får han inte de rätta hjälperna är det klart att han inte förstår.

Nästa vecka ska vi eventuellt ta övningen till nästa steg och rida serpentinbågar med galopp i bågen och trav eller skritt över medellinjen. Det lär ju bli en utmaning. I synnerhet som att jag garanterat lär få en annan häst nästa vecka då jag haft Domino tre gånger i rad. Tråkigt nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0