Konst- igt



Jag sprang på mina gamla skolböcker när jag rensade igår. För den som inte vet läste jag konstvetenskap ett år på högskola direkt efter gymnasiet. Det var kanske med facit i hand inte en kurs som var helt i min smak, då jag mest är intresserad av äldre konst och inte så mycket av det som är för modernt och konstigt. Och det var mest modernt och konstigt som kursen handlade om.

Tänk vad mycket pengar jag har kastat ut på de där böckerna. Och då är de flesta av dem näst intill oanvända. Det kanske jag ska ändra på? Jag kanske ska lägga lite tid på att plöja igenom några av dem? Åtminstone fem av böckerna är av intresse, och det är ju rätt tråkigt att de bara ska stå där oanvända. Vem vet, nästa bokrecension kanske handlar om en konstbok?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0