Alcatraz



Äntligen har serien Alcatraz börjat visas på amerikansk tv! Efter att ha läst om den redan i höstas har jag hunnit längta halvt ihjäl mig, men nu har jag alltså sett de två första avsnitten.

1963 flyttades alla fångar som satt inspärrade på det ökända fängelset Alcatraz och fängelset stängde. Det är den officiella historien om vad som hände. Sanningen ser annorlunda ut. På något mystiskt vis försvann alla fångar den där dagen på sextiotalet och ingen vet vad som egentligen hände. Men i dagens San Fransisco börjar dessa fångar plötsligt dyka upp- och de har ingen aning om var de har varit de senaste femtio åren.

Nu har jag bara sett två avsnitt än så länge, men det verkar lovande! En liten varningsflagg höjs dock då jag är rädd att det kan bli lite tråkigt om formatet kommer vara att man får följa en ny fånge i varje avsnitt hela säsongen ut. Men hittills är det spännande och jag ser redan fram emot nästa avsnitt.


Kommentarer
Postat av: SARAH CARLSTEN

Om du har tid över, kika gärna in min blogg! ;)



/ http://sarahcarlstens.blogg.se

2012-01-24 @ 02:30:28
URL: http://sarahcarlstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0