Brasserie Café de Paris

Det är fredag, en ledig sådan dessutom, och sådant bör firas. För mig och Alex innebar det middag ute på restaurang. Vi tog oss till nyöppnade Brasserie Café de Paris på Rutger Fuchsgatan vid Skanstull. En trevlig restaurang med mysig atmosfär, som jag skulle kunna tänka mig att besöka igen.



Så här ser det ut från utsidan.



Alex var hungrig.



Jag fick vräka ut mig i soffan.



Vi drack lite bubbel och skålade åt oss själva.



Till varmrätt åt vi båda biff med klyftpotatis. Till det serverades café de paris- smör. Kanongott.



Till efterrätt åt Alex creme brulee medans jag satsade på glass. Och nu är jag så mätt att jag riskerar att spricka om jag försöker mig på att äta något mer i dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0