Glädjande besked



Den här fredagen började lite dåligt, men har nu ryckt upp sig rejält.

Ringde och pratade med min nuvarande hyresvärd och det visar sig att jag inte alls har tre månaders uppsägningstid på min lägenhet. I och med att den går till bostadsförmedlingen då jag fått en lägenhet via dem (vilket i och för sig är lite sugigt eftersom jag känner en tjej som gärna hade tagit över den) är det löst på något fiffigt vänster att jag slipper de där dubbla hyrorna. Jag betalar hyra till den dagen jag flyttar ut och sedan är det bara hyran för den nya lägenheten som gäller. Fantastiskt! De där tiotusen kronorna som jag såg försvinna bort på ingenting har nu kommit tillbaka till mig. Awesome!

Jag var nyss uppe och snurrade vid receptionen, och pratade då med en tjej från inköpsavdelningen som också var där. Och vips så var jag inbjuden på provsmakning av olika krämer i eftermiddag. Inte helt oangenämt. Det är sådana aktiviteter som jag vill se mer av här på jobbet! Inköp sysslar ju med sådant mest hela tiden, men det är kul att vi andra blir inbjudna den här gången också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0