Insanity



Jag har under en period varit helt ointresserad av träning. Det har inte funnits någon energi eller lust att gå till gymmet, och det är för kallt för att ge sig ut och springa. På tisdag är det dessutom sista dagen innan mitt träningskort slutar att gälla. Jag sa ju upp det för två månader sedan, i och med att de ville höja priset med hundra kronor i månaden vilket jag tycker är horribelt när det redan kostade 450 kronor.

För något halvår sedan hörde jag talas om Shaun T för första gången, och sedan dess har jag funderat på om hans träningsprogram kanske kan vara något för mig. Han är en amerikansk fitnessguru som har utformat olika träningsprogram som verkligen ger resultat.

Sagt och gjort. Jag fixade hans Insanity- program och gjorde ett första fitnesstest i dag. Det gick ut på att man under tjugofem minuter gjorde ett visst antal övningar under en minut vardera och däremellan var det en minuts vila. Fy satan i helvete. Jag trodde att jag skulle dö. Kanske borde jag ha blivit varnad när något heter Insanity... Och att göra något som heter suicide jumps kanske också är en fingervisare om vad jag har gett mig in på....

Det var extremt lockande att bara stänga av och skita i det. Men nej. Nu har jag gett mig in i det och då ska det banne mig slutföras. Hur jäkla jobbigt det än må vara. 60 dagar är det som gäller, och efter det förväntar jag mig fantastiska resultat. Ja, okej... Nu kanske jag inte kommer att hålla igång 60 dagar i sträck, men alla 60 dagars övningar ska jag ta mig igenom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0