Nära döden, om du frågar mig

 
Inte fasen ska man få vara glad någon längre stund.
 
På väg hem från jobbet fick jag veta att jag lever. Från ingenstans fick jag så ont i mage och bröst att jag knappt kunde stå upprätt, och det blev allt svårare att andas. På något vänster lyckades jag ta mig hem, men där kollapsade jag på sängen i tårar. Sedan försvann det och nu mår jag bra.
 
Men vad var det för något? Hypokondriker- Helena har några teorier. Vad sägs om hjärtinfarkt (förutom att jag inte kände av några stickningar i armar och nu mår ju hjärtat bra), muskelkramper (kanske det mest troliga, jag vet inte?), panikångest (kände jävligt mycket ångest i alla fall, och sådant kan ju uttrycka sig som fysisk smärta) eller någon annan valfri dödlig sjukdom.
 
Jag mår i alla fall bra nu. Har ätit både middag (Alex har fått dille på korv, så i dag blev det någon chili- vitlöksvariant) och vattenmelon. Funderar på om min stackars sjukliga mage ska få sig en liten glass också. Sådant brukar ju doktorn rekommendera. Typ.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0