American Horror Story



Jag är vansinnigt förtjust i skräckfilmer och läskiga serier, och en serie som fångade mitt intresse i höstas var American Horror Story. Den handlar om Ben och Vivien Harmon som flyttar till Los Angeles för att göra ett försök att reda upp sitt havererade äktenskap, och deras dotter Violet. De köper ett fantastiskt gammalt hus till ett riktigt vrakpris, men vad de inte vet är att huset är hemsökt och flera av de tidigare ägarna har gått hemska öden till mötes. Och den som dör i huset kommer aldrig därifrån.

Jag är, som sagt, svag för skräckhistorier men samtidigt har jag på senare år blivit lite harigare av mig. Och även om den här serien med facit i hand inte är särskilt läskig egentligen så föredrog jag att se den när även Alex var hemma. För allting blir ju så mycket mindre läskigt bara någon annan finns i närheten.
Tyvärr blev jag lite besviken på American Horror Story. Det började starkt och bra, men för varje avsnitt jag såg blev det lite sämre. Mot slutet ryckte det upp sig igen med en twist som jag inte för mitt liv hade kunnat förutspå, men sedan slutade himla mellanmjölkigt och mesigt ändå. Tråkigt på något som hade kunnat bli så himla mycket bättre. Men kanske ville de bara försöka binda ihop säcken på enklast sätt med tanke på att det nog inte kommer en andra säsong? Men eftersom det inte finns så många rena skräckserier för tillfället kan jag väl rekommendera denna trots allt. För den är verkligen inte dålig, den tappar bara farten någonstans på mitten. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0