The Ghost Writer



Igår kväll såg jag The Ghost Writer.

Ewan McGregor spelar en spökskrivare som får i uppdrag att skriva den förre brittiska premiärministerns memoarer. Men efter att ha upptäckt en mörk hemlighet försätts hans eget liv i fara när han inser att någon är villig att göra allt för att denna hemlighet inte ska nå offentlighetens ljus. 

Jag blev faktiskt lite besviken på den här filmen. Det är inget större fel på den egentligen, men jag hade förväntat mig mer. Lite mer av allt, faktiskt. Framför allt mer action. Vad gäller action- och spänningsdelen så var den extremt begränsad, även om det blev lite spännande framåt slutet. Ett slut som jag för övrigt bara tyckte halvbra om. Och sträckan fram till slutet var ganska lång och till och med lite tråkig. Kom på mig själv med att stundtals fippla med mobilen. Nej, det här var inte vad jag hade väntat mig och jag blev inte positivt överraskad.

Betyg: 3 av 5. Och då är det en svag 3:a.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0